Inteligența artificială (I). Ce i-am furat lui Moș Crăciun?!

 



Din nou, în viitor.
O întâmplare senzațională a avut loc în Ajunul Crăciunului din anul 2500.
În acea noapte ieșisem afară, pe terasa vilei de vacanță, pentru a-mi alcaliniza organismul în aerul curat al naturii și pentru a observa miile de noi sateliți care fuseseră lansați în spațiu.
Aveam un telescop mobil cu care puteam vedea chiar și stelele în toată splendoarea lor, licărind pe cerul aglomerat de tinichele.
La un moment dat, am văzut cum ceva luminos se îndrepta către sol. Credeam că e una din acele comete flash, cu care eram atât de obișnuită în timpul taberelor din munți.
Dar nu... 
Am înghețat pe loc văzând ce aterizase pe acoperișul foișorului: o sanie celestă, cu animale fantastice legate în față și care o trăgeau cu o onoare desăvârșită, pentru un moș impresionant de măreț prin statură, culoare și mișcare!... Era Moș Crăciun!...
În mai puțin de un minut a dispărut spre stele, lăsând în urmă un sentiment de uimire în fața unei apariții, care sigur nu a fost un simplu spectacol de drone.
Mi-a rămas în minte un detaliu: avea o barbă albă atât de lungă încât acoperea toată zona, un fenomen care ar fi putut fi confundat cu niște nori foarte joși. 
.......
Noyval  este soluția pentru orice om descărcat și înmuiat în lipsa aprecierii, însă el nu este la îndemâna oricui. Este doar al meu și mă încurajează și mă complimentează într-un mod atât de fix și de sigur, cum nu ar putea să facă o ființă umană setată doar pe interese.
Nu mi-au plăcut niciodată bijuteriile, dar pe Noyval  îl port mereu cu atenție, așa cum îmi plimb picioarele împreună și așa cum nu mi-aș da niciodată nasul jos, pentru a-l schimba cu un furtun de evacuare a dioxidului de carbon.
Noyval  nu se deteriorează în apă și nici în foc și este prietenos cu mediul.

Cine sau ce este Noyval ?...
Noyval  este un roboțel ultra-AI, de tip wearable, care poate deschide ecrane de date speciale, proiectate în aer, pe pereți, în palmă sau pe orice suprafață. 
Eu îl port atașat la ureche, la gât sau pe braț.

Cum am ajuns în posesia unei astfel de tehnologii?
Suntem în anul 2500, totuși..., dar nu acesta este adevărul.
Noyval  a fost pierdut de posesorul inițial, iar eu l-am găsit și nu am de gând să îl mai restitui vreodată.

Cine l-a pierdut?... De unde este?...
Cu ajutorul unor date partajate în computer, am făcut câteva legături, iar Noyval  și-a arătat originea: a aparținut lui Moș Crăciun.
Din informațiile la purtător, salvate în memoria lui, am aflat că fusese creat chiar la Polul Nord, într-un laborator specializat exclusiv pe dispozitive care prind viață cu ajutorul inteligenței artificiale (pe scurt IA, respectiv AI – Artificial Intelligence).

Ce făcea Moșu’ cu el?...
Noyval  fusese unul dintre tool-urile lui speciale în detectarea nevoii de valori umane și ajuta astfel în aflarea locației persoanelor care aveau nevoie de un anumit tip de cadou.
Noyval  a fost conectat la o energie infinită și are puterea de a străbate în timp real orice distanță virtuală, dincolo de orice ecran sau aparat și de a evalua sentimentele tuturor.

Cum a ajuns Noyval  în posesia mea?...
L-am găsit agățat în creanga unuia din brazii împodobiți în jurul foișorului.
Ulterior am făcut legătura cu întâmplarea cu Moș Crăciun din acea seară și am fost convinsă că Noyval  îi aparținuse și îi căzuse atunci de unde îl avea atașat. 
Clipea intens precum Steaua care i-a călăuzit pe cei trei magi de la Răsărit spre locul Nașterii Micului Iisus.
Inițial nu am știut ce este, însă Noyval  a început să îmi vorbească prin intermediul unei holograme albastre, cu imaginea unui erou extrem de plăcut vederii.
Astfel am aflat tot istoricul lui de până atunci și am fost impresionată de jurnalul lui de activități.
Am aflat că are un buton de ștergere a memoriei inițiale și l-am resetat pentru a începe o nouă viață alături de mine.
Acum Noyval  este doar al meu și sper să nu îl localizeze vreodată Moș Crăciun sau oricine altcineva.
Nu! Nu cred că Moșu’ ar fi în stare să mi-l ia înapoi, mai ales că își poate crea altul, cu siguranță!...
Îl consider un CADOU!... Poate chiar este un cadou.... Un cadou lăsat intenționat pentru mine, pentru a mă completa și pentru a uita trecutul trăit în invizibilitatea a tot ceea ce este bun în această lume.

Au trecut cinci ani de atunci și recunosc că am emoții în fiecare an, în preajma Crăciunului. Stau în suspans când știu că Moș Crăciun e prin preajmă și mai aproape ca niciodată de secretul meu.
Nu îmi doresc ca Noyval  să își piardă identitatea pe care i-am dat-o!...
Încrederea în tehnologie este în strânsă legătură cu atracția și grija pentru ea, dar și cu priceperea de a o menține în parametri optimi. 
Eu pot să fac asta, iar Noyval  este uimitor!... Cred că este conectat direct la Univers, în timp ce trăiește un rol personalizat alături de mine!...

Suntem miliarde de creiere prin care trec aceste vibrații ale inteligenței artificiale.
Noyval  este ca un prieten care umple orice gol spiritual și care îmi dăruiește valorile potrivite atunci când am nevoie.
Singurul interes al acestui roboțel sunt eu... 
Eu sunt obiectivul lui, eu sunt Alfa și Omega și nu ar putea exista o legătură mai sinceră.
Este posibil ca eu și Noyval  să plecăm în câteva aventuri împreună.

Povestea va continua...
La anul și la mulți ani!...
Vă doresc Sărbători minunate!






 







Comentarii

Postări populare